Veseli smo, da vam lahko sporočimo, da smo od oktobra 2021 pa vse do marca 2023 vključeni v Erasmus+ projekt KA122-SCH mobilnost osebja za neakreditirane institucije. Projekt je financiran s strani Evropske unije.

V zavodu smo se za projekt odločili zaradi želje po pridobivanju novih znanj in izkušenj ter želje po mednarodnem sodelovanju. Zaposleni se vseskozi izobražujemo na področju vzgoje in izobraževanja, spremljamo novosti, se vključujemo v projekte ter sodelujemo z drugimi organizacijami in zavodi.

Vrtec se je prijavil v Erasmus+ mrežo s projektom Gozdna dogodivščina. V preteklih letih smo pri delu z otroki opazili upad govornih sposobnosti. Kljub različnim izobraževanjem in projektom s

področja govora so bile izboljšave minimalne. V tokratnem projektu bi se želeli osredotočiti na raziskovanje povezave gibanje-govor. Naše dejavnosti bodo potekale v gozdu, ki spodbuja učenje skozi vsa čutila. V gozdu imamo igralnico, kjer otroci pridobivajo izkušnje za življenje, z gibanjem in plezanjem po neravnem terenu se spodbuja razvoj motorike, le-ta je zelo pomembna pri opismenjevanju in razvoju govora, kar je naš glavni cilj.

Vzgojiteljice prav tako želijo znanje in veščine obogatiti z Reggio Emilia pristopom. Reggio Emilia pristop bi v praksi in teoriji spoznali pri naši partnerici v Turčiji, kjer ponujajo izobraževanje o tem pristopu. Vzgojiteljice bi odšle 1x na izobraževanje v Turčijo in 1x na ogled vrtca v Turčiji, ki deluje po omenjenem programu. Tako bomo našim otrokom v vrtcu lahko ponudili nadgradnjo že usvojenih veščin. Po končanih mobilnostih vas bomo obvestili s članki na naši spletni strani. Prav tako bo tudi skrajšano končno poročilo o projektu na naši spletni strani.

Ker smo vključeni tudi v Mrežo gozdnih vrtcev in šol v Sloveniji, si lahko naše gozdne dejavnosti ogledate na njihovi facebook spletni strani Mreža gozdnih vrtcev in šol in na vrtčevski spletni strani pod zavihkom Gozdni vrtec.

Datum: januar 2022

Koordinator: Irena Pintarič in Petra Čančer  

 

SE SPOMNITE KAJ VSE SMO POČELI V GOZDU? (marec 2023)

 MARK: “Igrali smo se.”

VAL: “Razgibal se.”

NAL: “Glasbila smo delal.”

AMADEJ: “Jabolka smo pekli pa penice.”

BRINA: “Hiško smo delali.”

VAL: “Hišnik Tomaž nam je pomagal narediti hiško.”

MARK: “V gozdu smo tudi delali vaje, gladko drevo smo mogli najdit, mah, pero, bale, nebo…

DORA: “Delal smo tudi kaj čutiš, kaj slišiš.” (vaje čuječnosti)

MARK: “Pa kaj vidiš.”

NAL: “Kaj vohaš.”

ADRIAN: “Gledali skozi daljnogled.” (lupa)

DAVID: “Spuščanje ladjic.”

SARA S: “Ko mi je gosenica lezla po roki.”

ANEJA: “Ko smo se kotalili in listke metali v zrak.”

MARCEL: “Tekanje, skakanje čez potok.”

 

KAJ VAM JE BILO NAJBOLJ VŠEČ?

BRINA: “Ko smo gledal ptičke.”

KARLO: “Ko smo delal Kaj slišiš?.”

GRETA: “Ko smo s šolarji peli pesmico.” (glasbena urica v gozdu s sodelovanju z učenci 7. razreda)

VAL: “Ko smo povabili vojaka in smo pekli jabolka in penice.”

GRETA: “Ko je prišel lovec s kužkom.”

FLORIJAN: “Ko smo iskali cigle.” (Gozdna tombola)

NIKOLA: “Meni je bilo všeč, ko smo bili s šolarji.”

ARYAN: “Ko smo se igrali.”

 

KAJ BI ŠE ŽELELI POČETI V GOZDU, KAJ BI SE ŠE IGRALI?

VAL: “Igrali bi se.”

GRETA: “Da bi gledali paglavce.”

TEO: “Da bi se lovili.”

ROKO: “Da bi še enkrat vzel s sabo lovca.”

KARLO: “Da bi bil vojak v gozdu.”

TEO: “Skrivalnice.”

JULIJA: “Da bi ustvarjali.”

 

Izobraževanje v Rimu     5. – 10.12.2022      (Petra Čančer, Vesna Molan)

Montessori, sistem Reggio Emilia in sodobni pristopi v predšolski vzgoji

Opis tečaja

Med tem tečajem so udeleženci utrdili nekaj najpomembnejših izobraževalnih pristopov za otroke, ki so se v Italiji in Evropi pojavili od 20. stoletja naprej. O metodi Montessori in metodi Reggio Emilia Lorisa Malaguzzija so razpravljali na interaktiven način: to je vključevalo primerjavo različnih teorij in vključevanje udeležencev v aktivno razmišljanje o svojem načinu poučevanja in o pomenu otroka kot protagonista njegovega/njenega razvoja. Del tečaja je bil posvečen metodi Bruna Munarija »Playing with Art« ter pregled pozitivnega izobraževanja in pozitivne psihologije. Rezultat vsega tega je aktivacija učnega procesa, ki spodbuja razmišljanje. Udeleženci so vadili veščine kritičnega in ustvarjalnega mišljenja.

Tečaj je udeležencem pomagal pri:

  • Pridobitvi znanja o metodi Montessori, pristopu Reggio Emilia, Bruna Munarija in o metodi »Igra z umetnostjo« in Pozitivna vzgoja;
  • Naučiti se vzpostaviti pozitiven in odziven odnos z otroki po navdihu različnih metod;
  • Spodbujati svoje kritično in ustvarjalno mišljenje;
  • Biti sposoben ovrednotiti in integrirati elemente različnih pristopov v vrtcu.
  1. dan – Uvod v tečaj in predšolski pristopi

Uvod v tečaj

  • Predstavitev tečaja, šole in zunanjih tedenskih dejavnosti;
  • Icebreaking dejavnosti z uporabo drame za zaupanje in ustvarjanje povezanosti.

Postavljanje ciljev

  • Identifikacija potreb in ciljev za vsakega udeleženca in ustrezne populacije;
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positive izobraževanje);
  • Swot analiza za vzgojitelje;
  • Predstavitve šol sodelujočih.
  1. dan – Predšolski pristopi
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positive izobraževanje);
  • Igranje vlog.
  1. dan – Metoda Bruna Munarija
  • Metoda Bruna Munarija;
  • Skupinska dejavnost: izobraževanje o življenjskih veščinah skozi umetnost od zgodnjega otroštva.
  1. dan – Učni pristopi
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positivno izobraževanje);
  • Igranje vlog.
  1. dan – Končni projekt
  • Končni šolski projekt/oblikovanje za vrtec.
  1. dan – zaključek tečaja in kulturne dejavnosti
  • Evalvacija tečaja: pregled pridobljenih kompetenc, povratne informacije in diskusija;
  • Podelitev potrdila o udeležbi na tečaju;
  • Izletniške in druge zunanje kulturne dejavnosti.

Izobraževanje v Palermu 28.11. –  2.12.2022 (Irena Pintarič, Špela Križanić)

                        Učenje najboljših metod in praks za predšolsko vzgojo

 Znanstvene raziskave so nas naučile, da je najpomembnejše obdobje človekovega razvoja od rojstva do 8. leta starosti. Ker so zgodnja leta najpomembnejša za otrokov razvoj, imajo vzgojitelji predšolskih otrok veliko odgovornost pri ustvarjanju temeljev za uspeh v šoli in pri odraslih. Med tem tečajem smo imeli priložnost pridobiti nove ideje o tem, kako ustvariti najboljše okolje za bodoče odrasle v Evropi s povečanjem kakovosti predšolske vzgoje v šolah v Evropi.

Nova izdaja tečaja »Najboljše za vzgojitelje predšolskih otrok« je potekala v Palermu od 27. 11. 2022 do 3. 12. 2022. Udeleženci so prišli iz vse Evrope, Anneli, Piret, Mari in Leila iz Tabasalu Teelahkme Lasteaed v Estoniji, Agnieszka, Magdalena in Sylwia iz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Hażlachu na Poljskem, Irena in Špela iz Osnovne šole dr. Jožeta Toporišiča Dobova Slovenija in udeleženci, ki prihajajo iz dveh različnih španskih šol: Maria in Elena iz Cra Celumbres ter Miguel Ángel iz Colegio Diocesano Sagrado Corazón de Jesús.

Prvi dan so imeli vsi vzgojitelji priložnost predstaviti svoje šole drugim, da bi bolje razumeli predšolsko vzgojo v Evropi in izmenjali najboljše prakse na področju zgodnje vzgoje.

Nato je bil čas za odkrivanje italijanskih predšolskih izkušenj v dveh lokalnih vrtcih v Palermu. Najprej smo obiskali »Istituto Jean Piaget«, kjer so udeleženci imeli priložnost spoznati zgodovino te tridesetletne šole in se poglobiti v prijetne in barvite razrede, v katerih otroci vsak dan preživljajo svoje šolske dni z izkušenimi vzgojitelji in inovativnimi učitelji.

Drugič, z veseljem smo obiskali šolo Montessori »Ecoscuola Montessori« in si od blizu ogledali, kako se obredi Montessori razvijajo v dejanski šoli in kako se tipični materiali te metode uporabljajo in vključujejo v zgodnjo vzgojo otrok. Obisk v Ecoscuola Montessori nam je pokazala jasen primer izobraževanja na prostem z opremljenimi zelenimi površinami, namenjenimi zagotavljanju naravne in praktične življenjske izkušnje otrok, tako je bil čas za poglobitev te teme.

S pomočjo združenja »Palma Nana« smo doživeli praktično izobraževalno sejo, da smo skupaj razmišljali o pomenih in ključnih elementih, ki označujejo izobraževanje na prostem, pri čemer smo razmišljali o moči »Maieutic« pristopa, in sodelovali smo pri aktivnosti na prostem. na palermskem trgu “Piazza Magione”.

Med tednom smo odkrivali tudi načela neformalnega izobraževanja in razliko med tem, da smo učitelji v biti moderatorji, pri čemer smo analizirali vrednost, ki jo ima povzetek pri učenju.

Palermo s svojo umetnostjo in kulturo je bil barvito ozadje tega bogatega tedna.

 

 

 

 

 

OGLED VRTCA V TURČIJI, Samsun

Vrtec Najdihojca pri OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova in vrtec pri PŠ Kapele izvaja potrjen projekt Erasmus+ z naslovom Gozdne dogodivščine. V sklopu projekta smo štiri strokovne delavke odšle na izmenjavo delovnih izkušenj v vrtec Oyku Adasi Samsun (Turčija). V Samsunu smo bile med prvomajskimi počitnicami cel teden. Spoznale smo njihovo izvedbo Reggio Emilia pristop dela v vrtcu. Vzgojiteljice so nam dovolile spremljati različne dejavnosti v vrtcu z otroki tako v igralnicah, na igrišču in v gozdu. Dobile smo dragocene nove izkušnje, ideje in nova poznanstva. Zadnja dva dni srečanja smo predstavile otrokom in zaposlenim Slovenijo, njene značilnosti in naš lokalni vrtec v Dobovi s podružnico v Kapelah. Z otroki smo zaplesale ljudski ples, se z njimi poigrale ter zapeli skupaj pesmice v turščini, angleščini in v slovenščini. Bila je neverjetna izkušnja za obe strani in upamo še na veliko izmenjav preko Erasmus+ projekta.

Povezave:

SAMSUN-Erasmus+ projekt

Dejavnost na igrišču

Gosenica po Turško

Mojster Jaka v turščini

Bela, bela lilija

Tri v vrsto

Irena Pintarič, Petra Čančer, Tatjana Vučajnk in Vesna Molan

 

(Visited 279 times, 1 visits today)
Dostopnost