Erasmus+ projekt, Gozdne ustvarjalnice

Od junija 2024 je naš vrtec vključen v Erasmus+ projekt KA122-SCH mobilnost osebja za neakreditirane institucije. Projekt je financiran s strani Evropske unije, zaključi se konec novembra 2025.

V zavodu smo se za ponovno sodelovanje z organizacijo  Erasmus+ odločili zaradi pozitivnih izkušenj, ki smo jih pridobili v okviru prejšnjega projekta z naslovom Gozdne dogodivščine. Tudi tokrat nas je vodila želja po pridobivanju novih znanj in izkušenj ter mednarodnem sodelovanju. Obenem pa želimo izpostaviti tudi možnosti najbližje okolice vrtca z naravno danostjo gozda in neokrnjene narave. Povdariti pa je treba tudi vpliv teh dejavnosti  na povečanje stikov in sodelovanja s skupnostjo.

Naš vrtec se je v šolskem letu 2023/2024 prijavil v Erasmus+ mrežo s projektom Gozdne ustvarjalnice. V tokratnem projektu bomo strokovne delavke nadaljevale z raziskovanjem povezave med gibanjem in govorom, s posebnim poudarkom na dejavnostih s področja umetnosti. V pregledu strokovne literature je namreč zaslediti vzročno posledično povezavo med gibalnimi kompetencami in govornim razvojem mlajših otrok.

 Prav tako zasledimo teorijo, da vse oblike umetnosti lahko razumemo in uporabimo kot odlično komunikacijsko ter učno sredstvo prav pri mlajših otrocih.

Strokovne delavke bomo znanje obogatile na delavnicah in predavanjih s področja sodobnih pedagoških pristopov, s poudarkom na gozdni pedagogiki. Delavnice in izobraževanja bodo potekale na Finskem in v Španiji. V sklopu projekta bomo izvedli tudi sledenje na delovnem mestu, in sicer v Estoniji, Bolgariji in Litvi. Novo pridobljena znanja in izkušnje, ki jih bomo vzgojiteljice pridobile na teh izmenjavah, bomo implementirale v delo v skupini. Prav tako bomo svoje nova pridobljena znanja delile s sodelavkami v okviru mesečnih aktivov.

Cilji:

  • Spoznavanje novosti in znanj  s področja gozdne pedagogike v državah kjer so ti pristopi že stalna praksa.
  • Uvajanje novosti in izboljšav v naše vzgojno izobraževalno delo, po zgledu skandinavskih vrtcev, bolj individualno naravnano in usmerjeno v aktivno ter senzorno učenje v naravnem okolju gozda.
  • Izkušnje na področju mednarodnega sodelovanj.
  • Nova znanja na področju učenja v naravi.
  • Izboljšati poznavanje lastne in drugih kultur, dediščine in ljudskega izročila.
  • Razvojno sodelovanje med udeleženci projekta.
  • Preko izvedenih gibalnih, umetnostnih in folklornih dejavnosti izboljšati poznavanje lastne in drugih kultur, dediščine in ljudskega izročila.

O mobilnostih in izmenjavah vas bomo sproti  obveščali na naši spletni strani vrtca. Ob koncu projekta na naši spletni strani na voljo osnutek končnega poročila.

Ker smo vključeni tudi v Mrežo gozdnih vrtcev in šol v Sloveniji, si lahko naše gozdne dejavnosti ogledate na njihovi facebook spletni strani Mreža gozdnih vrtcev in šol in na vrtčevski spletni strani pod zavihkom Gozdni vrtec.

V tokratnem projektu bomo nadaljevale z raziskovanjem povezave med gibanje in govorom, s posebnim poudarkom na dejavnostih s področja umetnosti. V pregledu strokovne literature je namreč zaslediti vzročno posledično povezavo med gibalnimi kompetencami in govornim razvojem mlajših otrok. Prav tako zasledimo teorijo, da vse oblike umetnosti lahko razumemo in uporabimo kot odlično komunikacijsko ter učno sredstvo prav pri mlajših otrocih. Na teh spoznanjih bo temeljil naš projekt.

S partnerskimi vrtci iz Estonije, Bolgarije in Litve bomo sodelovali pri skupnem izvajanju vaj čuječnosti, folklornimi igrami in plesi ter drugih umetnostnih dejavnostih v gozdu. Teoretična znanja s področja gozdne pedagogike in drugih sodobnih pristopov bomo vključene v projekt, pridobile na sledenju na delovnem mestu, izobraževanjih in delavnicah v Španiji in na Finskem.

 

 

 

OGLED VRTCA V TURČIJI, Samsun

Vrtec Najdihojca pri OŠ dr. Jožeta Toporišiča Dobova in vrtec pri PŠ Kapele izvaja potrjen projekt Erasmus+ z naslovom Gozdne dogodivščine. V sklopu projekta smo štiri strokovne delavke odšle na izmenjavo delovnih izkušenj v vrtec Oyku Adasi Samsun (Turčija). V Samsunu smo bile med prvomajskimi počitnicami cel teden. Spoznale smo njihovo izvedbo Reggio Emilia pristop dela v vrtcu. Vzgojiteljice so nam dovolile spremljati različne dejavnosti v vrtcu z otroki tako v igralnicah, na igrišču in v gozdu. Dobile smo dragocene nove izkušnje, ideje in nova poznanstva. Zadnja dva dni srečanja smo predstavile otrokom in zaposlenim Slovenijo, njene značilnosti in naš lokalni vrtec v Dobovi s podružnico v Kapelah. Z otroki smo zaplesale ljudski ples, se z njimi poigrale ter zapeli skupaj pesmice v turščini, angleščini in v slovenščini. Bila je neverjetna izkušnja za obe strani in upamo še na veliko izmenjav preko Erasmus+ projekta.

Povezave:

SAMSUN-Erasmus+ projekt

Dejavnost na igrišču

Gosenica po Turško

Mojster Jaka v turščini

Bela, bela lilija

Tri v vrsto

Irena Pintarič, Petra Čančer, Tatjana Vučajnk in Vesna Molan

 

 

JANUAR 2025

 

V šolskem letu 2024/2025 nadaljujemo s svežimi cilji, idejami in novimi izzivi projekta Erasmus+, Gozdne ustvarjalnice. Tokrat smo se na izmenjavo delovnih izkušenj odpravile v Estonijo. Zelena, gozdnata država, ki jo obdaja morje je prava naravna učilnica za otroke. Vrtci in ravnateljica Anneli Laamann, ki so nam omogočil to nepozabno izkušnjo znajo izkoristiti dano naravno okolje, ki je za otroke učilnica, igralnica, telovadnica in še kaj. V majhnem kraju Tabasalu, predmestju Talina, smo si prvi dan ogledale vrtec. Delo v oddelkih poteka v umirjenem, tihem, sproščenem vzdušju, v manjših skupinah, ki se pri načrtovanih dejavnostih izmenjujejo. V oddelke prihajajo tudi pedagogi glasbe in likovne umetnosti ter športa, kar vsekakor popestri načrtovane dejavnosti v vrtcu. Imele smo priložnost spremljati različne dejavnostih: naravoslovne, matematične, gibalne, likovne, ki jih izvajajo v prostorih vrtca in na prostem. Za izvedbo načrtovanih dejavnosti strokovne delavke uporabljajo različne didaktične pripomočke (slikovne prikaze, pripomočke za slušno pozornost, lutke, barvne rute,…), s katerimi otrokom popestrijo, dopolnijo dejavnosti. Na eni izmed enot smo se aktivno vključile v  načrtovane dejavnosti za mlajše otroke.

Naše Erasmus+ druženje, učenje smo zaključile z ogledom dveh gozdnih vrtcev, ki sta nas navdušila z razigranostjo, odprtostjo, spontanostjo otrok in pedagoškega kadra. V vrtcu sobivajo z živalmi za katere skrbijo otroci in odrasli, igrišče pa ponuja otrokom možnosti raziskovanja, ustvarjanja, izdelovanja, saj imajo otroci na razpolago naravne materiale, predmete in orodja. Gibalne izkušnje, spretnosti si otroci lahko pridobivajo na mini adrenalinskem parku, ki ga ima skoraj vsak vrtec.

Zaposlenim vrtca Tabasalu Teelahkme Lasteaed smo predstavile en del življenja in dela v našem vrtcu, slovenski šolski sistem ter lepote in posebnosti države Slovenije.

 

Tim Erasmus+

 

 

 

SE SPOMNITE KAJ VSE SMO POČELI V GOZDU? (marec 2023)

 MARK: “Igrali smo se.”

VAL: “Razgibal se.”

NAL: “Glasbila smo delal.”

AMADEJ: “Jabolka smo pekli pa penice.”

BRINA: “Hiško smo delali.”

VAL: “Hišnik Tomaž nam je pomagal narediti hiško.”

MARK: “V gozdu smo tudi delali vaje, gladko drevo smo mogli najdit, mah, pero, bale, nebo…

DORA: “Delal smo tudi kaj čutiš, kaj slišiš.” (vaje čuječnosti)

MARK: “Pa kaj vidiš.”

NAL: “Kaj vohaš.”

ADRIAN: “Gledali skozi daljnogled.” (lupa)

DAVID: “Spuščanje ladjic.”

SARA S: “Ko mi je gosenica lezla po roki.”

ANEJA: “Ko smo se kotalili in listke metali v zrak.”

MARCEL: “Tekanje, skakanje čez potok.”

 

KAJ VAM JE BILO NAJBOLJ VŠEČ?

BRINA: “Ko smo gledal ptičke.”

KARLO: “Ko smo delal Kaj slišiš?.”

GRETA: “Ko smo s šolarji peli pesmico.” (glasbena urica v gozdu s sodelovanju z učenci 7. razreda)

VAL: “Ko smo povabili vojaka in smo pekli jabolka in penice.”

GRETA: “Ko je prišel lovec s kužkom.”

FLORIJAN: “Ko smo iskali cigle.” (Gozdna tombola)

NIKOLA: “Meni je bilo všeč, ko smo bili s šolarji.”

ARYAN: “Ko smo se igrali.”

 

KAJ BI ŠE ŽELELI POČETI V GOZDU, KAJ BI SE ŠE IGRALI?

VAL: “Igrali bi se.”

GRETA: “Da bi gledali paglavce.”

TEO: “Da bi se lovili.”

ROKO: “Da bi še enkrat vzel s sabo lovca.”

KARLO: “Da bi bil vojak v gozdu.”

TEO: “Skrivalnice.”

JULIJA: “Da bi ustvarjali.”

 

Izobraževanje v Rimu     5. – 10.12.2022      (Petra Čančer, Vesna Molan)

Montessori, sistem Reggio Emilia in sodobni pristopi v predšolski vzgoji

Opis tečaja

Med tem tečajem so udeleženci utrdili nekaj najpomembnejših izobraževalnih pristopov za otroke, ki so se v Italiji in Evropi pojavili od 20. stoletja naprej. O metodi Montessori in metodi Reggio Emilia Lorisa Malaguzzija so razpravljali na interaktiven način: to je vključevalo primerjavo različnih teorij in vključevanje udeležencev v aktivno razmišljanje o svojem načinu poučevanja in o pomenu otroka kot protagonista njegovega/njenega razvoja. Del tečaja je bil posvečen metodi Bruna Munarija »Playing with Art« ter pregled pozitivnega izobraževanja in pozitivne psihologije. Rezultat vsega tega je aktivacija učnega procesa, ki spodbuja razmišljanje. Udeleženci so vadili veščine kritičnega in ustvarjalnega mišljenja.

Tečaj je udeležencem pomagal pri:

  • Pridobitvi znanja o metodi Montessori, pristopu Reggio Emilia, Bruna Munarija in o metodi »Igra z umetnostjo« in Pozitivna vzgoja;
  • Naučiti se vzpostaviti pozitiven in odziven odnos z otroki po navdihu različnih metod;
  • Spodbujati svoje kritično in ustvarjalno mišljenje;
  • Biti sposoben ovrednotiti in integrirati elemente različnih pristopov v vrtcu.
  1. dan – Uvod v tečaj in predšolski pristopi

Uvod v tečaj

  • Predstavitev tečaja, šole in zunanjih tedenskih dejavnosti;
  • Icebreaking dejavnosti z uporabo drame za zaupanje in ustvarjanje povezanosti.

Postavljanje ciljev

  • Identifikacija potreb in ciljev za vsakega udeleženca in ustrezne populacije;
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positive izobraževanje);
  • Swot analiza za vzgojitelje;
  • Predstavitve šol sodelujočih.
  1. dan – Predšolski pristopi
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positive izobraževanje);
  • Igranje vlog.
  1. dan – Metoda Bruna Munarija
  • Metoda Bruna Munarija;
  • Skupinska dejavnost: izobraževanje o življenjskih veščinah skozi umetnost od zgodnjega otroštva.
  1. dan – Učni pristopi
  • Pristopi učenja v predšolski vzgoji (Montessori, Reggio Emilia, Positivno izobraževanje);
  • Igranje vlog.
  1. dan – Končni projekt
  • Končni šolski projekt/oblikovanje za vrtec.
  1. dan – zaključek tečaja in kulturne dejavnosti
  • Evalvacija tečaja: pregled pridobljenih kompetenc, povratne informacije in diskusija;
  • Podelitev potrdila o udeležbi na tečaju;
  • Izletniške in druge zunanje kulturne dejavnosti.

Izobraževanje v Palermu 28.11. –  2.12.2022 (Irena Pintarič, Špela Križanić)

                        Učenje najboljših metod in praks za predšolsko vzgojo

 Znanstvene raziskave so nas naučile, da je najpomembnejše obdobje človekovega razvoja od rojstva do 8. leta starosti. Ker so zgodnja leta najpomembnejša za otrokov razvoj, imajo vzgojitelji predšolskih otrok veliko odgovornost pri ustvarjanju temeljev za uspeh v šoli in pri odraslih. Med tem tečajem smo imeli priložnost pridobiti nove ideje o tem, kako ustvariti najboljše okolje za bodoče odrasle v Evropi s povečanjem kakovosti predšolske vzgoje v šolah v Evropi.

Nova izdaja tečaja »Najboljše za vzgojitelje predšolskih otrok« je potekala v Palermu od 27. 11. 2022 do 3. 12. 2022. Udeleženci so prišli iz vse Evrope, Anneli, Piret, Mari in Leila iz Tabasalu Teelahkme Lasteaed v Estoniji, Agnieszka, Magdalena in Sylwia iz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Hażlachu na Poljskem, Irena in Špela iz Osnovne šole dr. Jožeta Toporišiča Dobova Slovenija in udeleženci, ki prihajajo iz dveh različnih španskih šol: Maria in Elena iz Cra Celumbres ter Miguel Ángel iz Colegio Diocesano Sagrado Corazón de Jesús.

Prvi dan so imeli vsi vzgojitelji priložnost predstaviti svoje šole drugim, da bi bolje razumeli predšolsko vzgojo v Evropi in izmenjali najboljše prakse na področju zgodnje vzgoje.

Nato je bil čas za odkrivanje italijanskih predšolskih izkušenj v dveh lokalnih vrtcih v Palermu. Najprej smo obiskali »Istituto Jean Piaget«, kjer so udeleženci imeli priložnost spoznati zgodovino te tridesetletne šole in se poglobiti v prijetne in barvite razrede, v katerih otroci vsak dan preživljajo svoje šolske dni z izkušenimi vzgojitelji in inovativnimi učitelji.

Drugič, z veseljem smo obiskali šolo Montessori »Ecoscuola Montessori« in si od blizu ogledali, kako se obredi Montessori razvijajo v dejanski šoli in kako se tipični materiali te metode uporabljajo in vključujejo v zgodnjo vzgojo otrok. Obisk v Ecoscuola Montessori nam je pokazala jasen primer izobraževanja na prostem z opremljenimi zelenimi površinami, namenjenimi zagotavljanju naravne in praktične življenjske izkušnje otrok, tako je bil čas za poglobitev te teme.

S pomočjo združenja »Palma Nana« smo doživeli praktično izobraževalno sejo, da smo skupaj razmišljali o pomenih in ključnih elementih, ki označujejo izobraževanje na prostem, pri čemer smo razmišljali o moči »Maieutic« pristopa, in sodelovali smo pri aktivnosti na prostem. na palermskem trgu “Piazza Magione”.

Med tednom smo odkrivali tudi načela neformalnega izobraževanja in razliko med tem, da smo učitelji v biti moderatorji, pri čemer smo analizirali vrednost, ki jo ima povzetek pri učenju.

Palermo s svojo umetnostjo in kulturo je bil barvito ozadje tega bogatega tedna.

 

 

Veseli smo, da vam lahko sporočimo, da smo od oktobra 2021 pa vse do marca 2023 vključeni v Erasmus+ projekt KA122-SCH mobilnost osebja za neakreditirane institucije. Projekt je financiran s strani Evropske unije.

V zavodu smo se za projekt odločili zaradi želje po pridobivanju novih znanj in izkušenj ter želje po mednarodnem sodelovanju. Zaposleni se vseskozi izobražujemo na področju vzgoje in izobraževanja, spremljamo novosti, se vključujemo v projekte ter sodelujemo z drugimi organizacijami in zavodi.

Vrtec se je prijavil v Erasmus+ mrežo s projektom Gozdna dogodivščina. V preteklih letih smo pri delu z otroki opazili upad govornih sposobnosti. Kljub različnim izobraževanjem in projektom s

področja govora so bile izboljšave minimalne. V tokratnem projektu bi se želeli osredotočiti na raziskovanje povezave gibanje-govor. Naše dejavnosti bodo potekale v gozdu, ki spodbuja učenje skozi vsa čutila. V gozdu imamo igralnico, kjer otroci pridobivajo izkušnje za življenje, z gibanjem in plezanjem po neravnem terenu se spodbuja razvoj motorike, le-ta je zelo pomembna pri opismenjevanju in razvoju govora, kar je naš glavni cilj.

Vzgojiteljice prav tako želijo znanje in veščine obogatiti z Reggio Emilia pristopom. Reggio Emilia pristop bi v praksi in teoriji spoznali pri naši partnerici v Turčiji, kjer ponujajo izobraževanje o tem pristopu. Vzgojiteljice bi odšle 1x na izobraževanje v Turčijo in 1x na ogled vrtca v Turčiji, ki deluje po omenjenem programu. Tako bomo našim otrokom v vrtcu lahko ponudili nadgradnjo že usvojenih veščin. Po končanih mobilnostih vas bomo obvestili s članki na naši spletni strani. Prav tako bo tudi skrajšano končno poročilo o projektu na naši spletni strani.

Ker smo vključeni tudi v Mrežo gozdnih vrtcev in šol v Sloveniji, si lahko naše gozdne dejavnosti ogledate na njihovi facebook spletni strani Mreža gozdnih vrtcev in šol in na vrtčevski spletni strani pod zavihkom Gozdni vrtec.

Datum: januar 2022

Koordinator: Irena Pintarič in Petra Čančer  

 

(Visited 367 times, 1 visits today)

Orodna vrstica za dostopnost